Fart på telefonerne
Vi er inde i en periode, hvor alt er forvirring. På den ene side kæmper vi imod inflation og stigende energipriser. På den anden side er vi ved at forberede os på, at vi skal bruge mange penge på julegaver. Heldigvis nærmer Black Friday sig. Det betyder, at der kommer gode tilbud. Og ja, hvis du er lidt oplyst, så ved du, at der findes portaler, der viser hvilke produkter, der vil komme på tilbud i den uge, hvor alle er opslugt af at købe julegaverne – nemlig, Black Friday ugen. Har du tænkt på hvilket kæmpe pres de der piger og drenge, der arbejder i kundeservice for de enkelte butikker, der har Black Friday tilbud, arbejder under – allerede nu? Sikkert ikke.
Godt øre i hovedet
Altså, jeg tænker, at de må blive temmelig ør i hovedet, efter en lang dag med firma telefonpasning for en forretning, der har rigtigt gode tilbud til Black Friday. De modtager måske 200% flere opkald fra potentielle kunder, der vil vide mere om et eller andet produkt. Det kan være et TV-apparat. Det kan være et par bukser. Det må virkeligt tære på dem. Det er jo i forvejen ikke helt nemt for dem at varetage telefonpasningen for forretninger, som de aldrig har besøgt – sådan live. Ok, de har fået instrukser om, hvordan de skal svar på opkald. De ved alt om, hvordan de skal håndtere en kunde, der vil beklage sig over et produkt, som han – eller hun – har købt.
De kommer på hårdt arbejde
Men altså, de kommer virkeligt på hårdt arbejde i de kommende uger. Derfor skal du tale pænt til dem. De gør virkeligt deres bedste, når de er blevet sat til at tage sig af telefonpasning for den webshop, som du handler hos. De fortjener ikke, at du råber og skriger, fordi shoppen endnu ikke har afsendt din ordre. De har nemlig også meget travlt.